Главная

Регистрация

Вход
На главную
Пятница, 17.05.2024, 12:01
Приветствую Вас Гость | RSS

Послушай ===> <=== Послушай

ГлавнаяРегистрацияВходНовые сообщенияУчастникиПоискПравила форумаRSS-подписка
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Общий » Автоновости » Інспекторе, а яка причина зупинки?
Інспекторе, а яка причина зупинки?
ZyBeKДата: Пятница, 13.04.2012, 14:12 | Сообщение # 1
Audi user
Ранг: Начинающий
Сообщений: 64
Езжу на: Audi 80 B3 1.8S
Репутация:==> 0 <==
Доп. инфо
Статус: Offline
Награды: 2
Медальки
Якщо Ви керуєте автомобілем, то зобов’язані знати в яких випадках зупинка транспортного засобу працівником ДАІ є законною, а в яких - незаконною.

Нагадаємо, відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на принципі, відповідно до якого посадові особи органів державної влади зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Отже, статтею 16 Закону України «Про дорожній рух» одним із основних прав водія транспортного засобу є право знати причину зупинки транспортного засобу посадовою особою державного органу, яка здійснює нагляд за дорожнім рухом, а також прізвище і посаду цієї особи.

Тому працівник ДАІ для реалізації Вашого законного права «знати» просто зобов’язаний Вам повідомити про причину зупинки автомобіля.

Вимагайте від інспектора повідомлення причини зупинки!

Так, на виконання закону України від 24 вересня 2008 року N 586-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" Міністерством внутрішніх справ України було затверджено Інструкцію з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС (далі – Інструкція). Дана Інструкція затверджена наказом МВС № 111 27.03.2009 р.

Пунктом 15.1. Інструкції передбачено: у разі прийняття працівником підрозділу ДПС рішення про
зупинку транспортного засобу останній повинен врахувати всі його наслідки (причину зупинки, дорожні умови, інтенсивність руху, освітлення або видимість ділянки дороги, можливий досвід водія).

Пункт 15.5 вказує, що під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко й зрозуміло відрекомендуватися, назвати свою посаду, звання та прізвище, висловити вимогу про передачу водієм документів, зазначених в пункті 2.1 ПДР для перевірки та повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення.

До речі, щодо передачі інспеторові документів, визначених в п. 2.1 ПДР, то дана норма суперечить Закону України «Про дорожній рух» (див. статтю Які документи Вам пред´явити, шановний інспектор?)

Висновок: просто так для «перевірки документів» інспектор ДАІ не має права Вас зупинити.

Підстави для зупинки працівником ДАІ Вашого автомобіля передбачені п. 14 Інструкції. Такими є:

1. Порушення Правил дорожнього руху водіями.

2. Характер руху транспортного засобу викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка та періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму).

3. Відсутність номерних (го) знаків (а) на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів, закріплені у не встановленому для цього місці, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцять метрів, а також керування транспортним засобом за відсутності талона про проходження державного технічного огляду.

4. Наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу.

5. Наявність даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, водія, пасажирів або вантажу до скоєння ДТП, злочину чи адміністративного правопорушення.

6. Перебування транспортного засобу в розшуку, а також наявність даних про використання транспортного засобу з протиправною метою.

7. Необхідність опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння ДТП, адміністративного правопорушення, злочину, свідками якого вони є або могли бути.

8. Необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів.

9. Проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, а також документів на транспортний
засіб і вантаж.

10. Виконання рішень уповноважених на те державних органів про обмеження чи заборону руху.

11. Якщо технічний стан транспортного засобу або спосіб закріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху.

12. Порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Даний перелік є вичерпним, інших підстав немає, і інспектор не має права вигадувати додаткових підстав зупинки.

Як бачимо, така підстава як «перевірка документів» є законною лише при проведенні цільових заходів (операції і таке інше) і у разі порушення праивл дорожнього руху. Якщо інспектор посилається на проведення певних заходів, то попросіть документи, що це підтверджують, якщо відмовиться - подзвоніть на телефон «гарячої лінії» (такий телефон можна отримати і у самого працівника ДАІ).

Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 11 Закону України «Про міліцію» працівникові міліції надається право перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з'ясування питання щодо додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію. Однак якщо інспектор ДАІ буде посилатися на дану статтю, то уточніть у вчиненні якого правопорушення він Вас підозрює.

Якщо інспектор все ж наполягає на пред´явленні документів Ви можете знову ж таки подзвонити на телефон «гарячої лінії» та вкажіть на незаконні дії працівника ДАІ (для цього Вам попередньо слід узнати повне прізвище, ім’я, по батькові, посаду даного інспектора, номер службового автомобіля і все це вказати). Також якщо можливо подати скаргу на незаконні дії інспектора до прокуратури за місцезнаходженням відділення ДАІ, працівником якого являється інспектор, а також начальнику відповідного відділення ДАІ.

Тобто ми, як громадяни правової держави, маємо діяти таким чином, щоб зрештою змусити інспекторів ДАІ працювати як це передбачено законами та іншими нормативно-правовими актами України, щоб кожен державний службовець перед тим, як зробити, спочатку подумав про законність своїх дій, оскільки на це його зобов’язує стаття 19 Конституції України. Якщо зобов’язує пункт 15.1 Інструкції інспектора наперед подумати про причину зупинки водія транспортного засобу, то це так і має бути.

Відповідно до п. 15.2 Інструкції сигнал про зупинку транспортного засобу подається працівником підрозділу ДПС з тротуару (обочини) у зрозумілій для водіїв формі (сигналів), за допомогою жезла регулювальника, свистка чи рукою. При цьому жезлом (рукою) вказується безпосередньо на транспортний засіб, який зупиняється, та на пропоноване місце зупинки.

Місце для зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен вказувати так, щоб після повної зупинки останній знаходився попереду патрульного автомобіля (автобуса, мотоцикла) чи поста на відстані до 20 метрів.

Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко й зрозуміло відрекомендуватися, назвати свою посаду, звання та прізвище, висловити вимогу про передачу водієм документів, зазначених в пункті 2.1 ПДР для перевірки та повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення. (п. 15.5 Інструкції).
Форум » Общий » Автоновости » Інспекторе, а яка причина зупинки?
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz